Bannere er opplagte for skilting av langvarige meldinger hvis du ønsker å presentere et tydelig og imagebyggende budskap til en lav kostnad. Et banner gir din bedrift muligheten til å flytte markedsføringen utendørs. Ditt trykk og logo på banneret legger seg i underbevisstheten til forbipasserende, slik at bannerets motiv vil være gjenkjennelig for kundene dine i fremtiden. Med et banner har du muligheten til å få budskapet ditt opp til akkurat den størrelsen du ønsker. Alle bannere leveres inkludert standard finish med kantforsterkning og øyer i hjørnene og for hver løpemeter. Alle trykk til bannere er også brannhemmende og dermed godkjent for messebruk. I tillegg brukes trykktypen dyesub, slik at de kan brukes både innendørs og utendørs. Til innendørs bruk har banner lang holdbarhet, og til utendørs bruk må man regne med at fargene falmer litt etter ca. 6 måneder.

Det er derfor en veldig god måte å fange oppmerksomheten til potensielle kunder, og dermed skape publisitet og en bedre forretning.

Høres dette ut som noe for deg, så her finner du et stort utvalg av bannere.

Oppheng og håndtering av bannere

Det er mange fordeler når det gjelder å bruke bannere til markedsføringen eller for å formidle et budskap. En av fordelene er, at bannere er enkle å montere og transportere, da de enkelt kan brettes og henges opp til en ny plassering, dersom dette skulle bli aktuelt. Bannere leveres med skinnesystemer, strips, gummistropper eller skruer. Et banner i et skinnesystem henger fint og glatt og er lett å håndtere. Bannere med strips eller gummistropper brukes ofte til stillas og trapper med gitter, hvor de er enkle å henge opp. Skruer brukes når banneret skal festes til veggen på en enkel og rask måte. I tillegg kan du enkelt endre budskapet med bannere, og det er et kostnadseffektivt alternativ til faste skilt. Derfor velger flere bedrifter å bruke bannere som en del av deres markedsstrategi.

Stort utvalg av bannere av ulike typer

Avhengig av hvor dine bannere skal henges, finnes det ulike bannertyper som passer til formålet. Skal banneret ditt for eksempel dekke et stort stillas, er det viktig at du velger den type stillasbanner som har små hull som gjør at vinden kan blåse gjennom.

Skal annonsebanneret ditt brukes på messestand eller i butikk, anbefales et stoffbanner, som er et mer organisk materiale og dermed matcher andre typer tekstiler som typisk brukes på en messestand.

Med et PVC-banner får du et syntetisk og slitesterkt materiale som egner seg spesielt godt til utendørs bruk, for eksempel på en fasade. Fordelen med PVC-bannere er at de har en blokkerende effekt som gjør at lys ikke kan trenge inn.

Mulighetene er derfor mange for deg for å finne det riktige banner og tiltrekke potensielle kunder til din bedrift.